Föreningen

GEC MS är en Svemo-ansluten förening som vill främja medlemmarnas intresse för föreningsliv och motorsport på Gotland.

Föreningsinfo

Bankgiro: 5414-4829

Swish: 123 126 7012

Organisationsnr: 8025266878

Gotland Enduro Cross MS
c/o Jan Olsson
Själsö Krokvägen 40
62276 Visby

Medlemskap

Medlemskap finns i tre varianter:

• Aktiv utövare
  • Familj. Omfattar alla under 18 år samt upp till två vårdnadshavare på samma adress.
  • Stödmedlem (Kan ej lösa licens)

Medlemsavgifterna 2024 är 300:- för aktiv, 150:- för stödmedlem samt 500:- för familj.
Betalas till Bankgiro 5414-4829, alternativt Swish 1231267012 Som betalreferens, vänligen ange PERSONNUMMER samt NAMN. För familj ange allas uppgifter.

Som medlem tar man del av klubberbjudanden och arrangemang. Till exempel tränar medlemmar upp till och med 13 år gratis vid Motorgropen P18!

Obetald medlemsavgift innebär att man spärras hos Svemo och kan med andra ord inte lösa licens.

Bli medlem

Som en Svemo-ansluten klub bedriver vi  tävlings- och träningsaktiviteter inom enduro och motocross, inklusive vår populära enduroserie – Gotland Enduro Championship.

Medlemsförmåner

Som medlem i GEC MS kan du ta del av ett antal olika förmåner, rabatter och erbjudanden.

Styrelsen

Här ser du den valda styrelsen.

Styrelseledamöter

Stadgar

Fastställda 26/8-2019.

Miljöpolicy

Miljöinformation finns i klubbstugan vid Motorgropen P18. Vid tävlingar finns information i sekretariat-vagnen.

Miljöpolicyn skall utgöra grund för vårt miljöarbete och vår verksamhet skall följa SVEMO Miljöpolicy

Styrelsearbetet skall ha miljö på agendan och alla beslut tas med miljöhänsyn och eventuella avvikelser ska redovisas i protokollet från årsmötet.

Miljömatta ska användas vid hantering av bensin, olja, glykol mm.

Tillsammans arbetar vi för att minimera miljöpåverkan genom ett aktivt miljötänkande och förbättringsförslag är välkomna.

• Det man tar med sig tar man också därifrån.
  • Vi använder alltid matta!
  • Visa hänsyn, minimera buller genom att ha välstoppad och godkänt dämpare.
  • Vi utför bullermätning vid tävlingar och stickprovskontroller vid träning.
  • Använd sunt förnuft!

Vi är starka tillsammans!